söndag 13 november 2011

Träningsspel i sandlådan

Två timmars träningsspel i sandlådan tidigare i dag blev det med Malin, Lisa och Matilda. Det var kul att köra träningsmatcher och att inte alltid behöva vinna. Även om det alltid är kul att vinna. Såklart. Det blev många långa bollar och mycket försvar att kuta på - roligast så! Jag och Matilda grävde upp flera bollar tillsammans och antingen har jag börjat lita mer på min egen kapacitet som löpare i sanden eller fått snabbare eller starkare ben. Seriespelandet har i alla fall definitivt lärt mina ben att kuta mer och att man verkligen hinner på fler bollar än man tror. Om man står och överväger om man ska försöka hinna eller inte istället för att gå direkt hinner man garanterat inte. Djupa ben gör förstås också mycket...  Man vill gärna resa sig upp och "vila" - en dålig idé. Stå stilla i försvar, stå djupt och gå direkt. Jag och Malin blir lite slöa när vi spelar ihop med ett av två set vann vi ändå tillsammans. Rolig tjejdag i sanden.

Efteråt fick jag älggryta med kantareller av Erik, hallon, vaniljglass, popcorn, vaniljbullar och muffins. Jag sa ja tack till precis allt han erbjöd. Gissar att jag har täckt upp för förlorade kolhydrater i sandlådan nu.

Matilda, Malin och Lisa

Inga kommentarer: