onsdag 23 november 2011

PT-pass nummer två på CrossFit Nordic

Känslan att jag köper ett årskort nu med en gång infann sig även ikväll på CrossFit Nordic. Det är ett bra betyg efter ett genomfört PT-pass. Som vanligt var det fullt ös när jag kom dit och jag kryssade fram genom skivstänger och människor till omklädningsrummet. Och som vanligt kände jag mig ganska... svag. Men jag vill till exempel inte byta min fotokurs mot fler timmar på gymmet så det får vara så. I dag fortsatte vi med stretch- och rörlighetsövningar för ryggen (så himla många bra!) för att sen gå över till mer regelrätta styrkeövningar; knäböj, overhead squats, utfallssteg, pressar, chins, och marklyft. Jag kan avslöja att jag har kommit att älska marklyft. Älska marklyft. Smaka på det. Men först...

Jag har verkligen gjort allting rätt med mitt knä sedan jag överansträngde det på ett spinningpass efter att ha kört några veckor med ganska mycket ben. Två veckor senare är knät ganska okej och jag vet att det kommer fortsätta uppåt om jag bara... sansar mig. Istället pajar jag handleden (!) och till min PT-timma ikväll anlände jag med hårt lindad handled. Crossfit verkar dock vara "utifrån förutsättningarnas träningsform". Allting kan man göra - utifrån sina egna förutsättningar. Jag gillar den inställningen. Alltså körde jag dagens pass med egentligen bara en handled. Jag fick plocka av vikt från pressarna och hoppa över armhävningarna men i övrigt gick det bra.

I dag fick jag slita lite mer än sist också. Jag gjorde fler repetitioner och tog tyngre vikter. Och Jakob mindes att chins var jag "ju bra på". Så jag fick göra fler sådana också. Vi avslutade med ett litet metcon.

15 svingar
12 splithopp. Stora steg och höga hopp!
12 svingar
10 slithopp
10 svingar
8 splithopp
8 svingar
6 splithopp
6 svingar
4 splitthopp
4 svingar
2 splithopp

Alltså 55 svingar och 42 splitthopp. Efteråt fick jag göra fler utfall med ena benet på en bänk. Jah!


3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja! Köp årskort nu! :-) Det stöder jag fullt ut. Var det en freudian som smet in när splithopp blev slithopp där nånstans i beskrivningen? ;-)

Erika sa...

Haha förmodligen :)

Katten sa...

Varför ska bra träning vara så dyr?! Låter hur kul som helst ju!