fredag 11 november 2011

Morgonträning

När jag kom hem strax före elva igår kväll hade jag redan planerat att morgonträna nästa dag. Jag kände mig trots den relativt sena timmen riktigt pigg och laddad och ändrade inga planer utan plockade fram träningskläder och förberedde för nästa dag. Efter 6 h sömn - lite, men det kändes okej eftersom det är fredag och jag får sova i morgon - började min "wake up-lampa" att lysa och pälsbollen att kurra. Laddade med en välfylld smoothie (hallon, ägg, blåbär, kokos, yoghurt, hampaprotein, spirulina, yoghurt och sojamjölk) och körde mitt funktionella benpass och fem olika grejer för magmusklerna. Crunches, båtar, plankor, sneda plankor med mera. Jag plussade på alla vikter för benen och försökte hålla uppe ångan även i magövningarna. Tyvärr tog de lite hårt på ländryggen så nu har jag "en sån dag" i dag. Typiskt. 

På gymmet var det hur stillsamt som helst. Det var jag och en annan kille som gjorde likadana utfall med kettlebell som jag. Han gjorde även en variant med kliv upp på bänk jag ska härma. Sen satt han i jägarvila på ett ben med det andra benet rakt utsträckt framför sig. Ska absolut testas. Förutom den starke mannen var det två tjejer som gjorde svingar med fyra kilos kettlebells samtidigt som de pratade om allt möjligt. De såg inte ut att behöva anstränga sig över huvud taget och gick sen över till bänkpress med en 10 kilosstång medan de passade åt varandra... Den ena tjejen som drillade sin kompis berättade att hon skulle utbilda sig till PT och redan börjat få kunder. Efter det gick jag till en annan del av gymmet så jag missade den rafflande fortsättningen.

Efteråt blev det lite mer frukost. En ostmacka med paprika gjort på en rågkuse, ett kokt ägg och en kopp rött te med smaken "Karibien". Nästa vecka blir det benpass igen men då blir det styrka och explosivitet som gäller. Ska bli kul! Tänker avsluta med jägarvila på ett ben.

Tog lite roliga före och efter bilder apropå den här positiva känslan efter morgonträning som alla som testat känner till.

Före:
I am not a morning person. I have never been and I will never be.
Däremot har jag disciplin.
Mitt hår är heller inget morgonhår...

Efter:
Notera skärpan, färgerna, ljuset och... leendet! Obligatoriskt för alla efter-bilder.

När jag ändå är igång kan jag visa en annan skojig före-bild. En av mina klassiker. Håll till godo.

No comments.

4 kommentarer:

Annika sa...

Hahaha. Man ska inte skratta åt andra men nu skrattar jag både åt "PTn" och åt dig :) Och så tycker jag att du är jättesöt i struligt morgonhår också :)

Jojohanna sa...

Underbart! Det mesta, men särskilt sista bilden :)

Jonas sa...

Ditt hår är absolut ett morgonhår!

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Duktigt att komma upp! Det känns ju alltid mycket bättre efteråt, men det är lätt att glömma när man ligger där i sängen och klockan ringer...