torsdag 3 november 2011

Frukostkasse från Mathem

Mathem som jag handlar från då och då erbjuder flera olika sorters matkassar. Vill man handla riktigt smidigt och enkelt ska man såklart välja hem en sån. Jag brukar oftast plocka ihop mina egna matkassar, som en virtuell matbutik helt enkelt. Nu upptäckte jag dock att de har en särskild frukostkasse från Renée Voltaire. Frukost är typ dagens bästa mål och jag skulle gärna äta frukost typ tre gånger om dagen. Det känns alltid fint att starta dagen med lite extra boost också och i en smoothie (som jag alltid dricker) kan man ha i det mesta! Yoghurt och gröt är också sådana där bra saker som man kan pimpa med nästan vad som helst. Frukostkassen man kan beställa från Mathem innehåller:

Produkter från Renée Voltaire Smoothiemix
Kokossocker
Bovete Crunch Hallon
Rawfood Kex
Örtsalt Ramslök
Crunchy Granola med pecannöt, äpple & kardemumma
Tillbehör
1-2 pkt frysta bär
4-6 avocados
2 tomater
1 lime
1 pkt yoghurt
1 pkt havremjölk
1 pkt ägg

Den där granolan har jag kikat på både en och två gånger tidigare. Till en helg kanske man ska lyxa till det med en färdigpackad kasse! De färdiga kassarna går även att kombinera med egna ihopplockade varor, fiffigt.

Sa jag att jag älskar frukost? Det här är yoghurt, dinkelflingor, tranbär, mango och pumpafrön.

Inga kommentarer: