söndag 20 november 2011

Färskpressad juice till vinterfrukost

Jag skulle ha fotat! Det tänkte jag redan igår morse. Nu tänker jag det igen. Men jag är helt enkelt lite för hungrig och sugen på morgnarna. Nu är det högsäsong för apelsiner och jag har plockat fram min frukt- och juicepress. Min favoritjuice att göra på morgonen är den med apelsin och morot. Så gott och så nyttigt! Och inte en enda konstighet i. Det enda minuset är allt sormande* runt omkring. Man har ganska snabbt juice och fruktkött överallt och man måste plocka isär hela apparaten och diska. Det funkar på helgen med lite målmedvetenhet men är inget jag skulle sätta igång med en vardagsmorgon...


Till ett stort glas juice
2 apelsiner
3 morötter

Förutom juice åt jag mild yoghurt med Renée Voltaires Crunchy Granola med äpple, kardemumma och pecannöt. Strödde över lite russin och pumpafrön också. Vid sidan om ett kokt ägg.

* Norrländska dialekter för "slabbigt" typ.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Kan du leva med att det bara är apelsin fungerar ju en citruspress förträffligt på vardagarna. Den tar ju mindre än en halvminut att diska och sormar* inte alls om man är lite försiktig. #sjuktsugenpåjuice

Erika sa...

Jag vill ha morot i! Och ibland en massa annat. Då funkar inte en sån juicepress liksom... Och den här tar till vara på fruktköttet i en egen bägare som man också kan äta upp :) Så fiffigt så. Det e bara å diska... Ska testa äpple och mango nästa gång.