söndag 6 november 2011

Quinoagröt


Gjorde Saras goda quiniagröt till lunch i dag. Jag gillar verkligen gröt så när receptet på quinoagröt dök upp var jag ju tvungen att testa. Extra gott med päron, mullbär, vanilj och kardemumma till. Och några mandlar på toppen! Jag hällde dessutom över en slurk sojamjölk på min gröt. Komjölk är nog godare till men det hade jag inte hemma. Den fina bilden på gröten har Sara tagit.

Jag har börjat matblogga så mycket på senare tid att jag kanske skulle behöva gå Fotografiskas kurs Fotografera mat. Istället har jag och Katten anmält oss till den här kursen med start om en dryg vecka. Jag har tänkt hur länge som helst att jag ska gå en längre fotokurs men aldrig ansett mig ha tid. I dag en gråmulen söndag fick jag ett ryck och tänkte att nu jäklar. Och Katten som inte är den som är den var inte sen att haka på. Tjoho!

Inga kommentarer: