tisdag 15 november 2011

Lunchträning ftw!

Jag och Helen körde ett effektivt träningspass för överkroppen på lunchen. Jag hade egentligen planerat att köra ben, tung och explosivt, men efter gårdagens oväntat tunga spinningpass och känningar i vänsterknät fick jag planera om. "Man cyklar ju ändå överallt" som Helen sa. Kände mig extremt klok som lyssnade på mig själv och klok kollega (när man har många skador orkar man - ironiskt nog- inte alltid hålla på att lyssna, det blir ett jäkla lyssnande hela tiden).

Jag tycker styrketräning kan vara lite stressigt. Jag vill gärna hinna med så mycket som möjligt och gillar helkroppspass bättre splitpass. Men man hinner ju inte allting på varje pass, särskilt inte på lunchen. Så eftersom jag inte vill flytta in på gymmet får jag inse att man inte hinner mer än man hinner. Är det någon annan som känner igen problemet?

I dag blev det efter uppvärmning på cykel dit och på crosstrainern i alla fall...

Armhävningar
Stångrodd
Knees to elbows  - modifierad variant
Renegade rows
Crunches på boll med vikt
Rygglyft, olika varianter, varvat med plankor
Aktiv båt med en vikt man flyttar åt sidan
Vi avslutade med lite stretch och rörlighetsträning

Linne Nike, Löpartights: Craft, Skor: Nike
De nya kollektionerna från Craft har byxor med längre ben. Bra för långa tjejer.


Sen blev det lunch på kontoret och föreläsning om omvärldsbevakning på Twitter. Kändes rätt skönt att sitta där mätt och nytränad med trötta armar. Ikväll fotokurs på Fotografiska med Katten. Det gäller å ligga i säg.

1 kommentar:

Jojohanna sa...

Och jag som saknar byxor för folk med kortare ben :)
Tycker du hann riktigt mycket för ett lunchpass jag.

Vad roligt med fotokurs förresten!