torsdag 17 november 2011

Frukostkasse från Renée Voltaire och Mathem

Igår lagom efter att jag hade hunnit hem från kvällens tjejmiddag och dragit på mig mjukisbyxorna i soffan knackade det på dörren. Det var Mathem som kom med min frukostkasse från Renée Voltaire som jag vunnit i Saras blogg. Jag är en frukostkvinna av rang och om jag kunde skulle jag äta frukost tre gånger om dagen. Det gör jag också på helgerna ibland. Jag varvar gooda smoothies med hemgjord müsli, gröt, äggröra och coltingpannkakor med bär och så vidare.


Min frukostkasse igår innehöll bland annat Crunchy Granola och Raw Bovete Crunch med hallon, kokossocker, smoothiemix (hampaprotein, spiriulina etc), yoghurt, havremjölk, frukter, bär, avokado, raw food-kex och örtsalt. I morse åt jag yoghurt med granola (efter långt och noggrant övervägande vilken förpackning jag skulle börja med) med skivad banan på toppen. Granolan innehåller bland annat pekannötter, äpple och kardemumma och var verkligen hur god som helst! Imorgon ska jag testa bovete crunch. Jag gissar att det mesta kommer vara riktigt gott. Mitt nät med avokados kommer nog gå åt till ganska många chokladsmoothies skulle jag gissa.

Förutom frukostkassar har mathem vanliga matkassar också.

1 kommentar:

Jojohanna sa...

Mmm, jag skulle kunna äta frulle alla mål i veckan tror jag. Ska nog iallafall fylla på skafferiet med voltaire-godsaker snarast.