torsdag 1 april 2010

Min cykel och jag


1 april och jag har för första gången den här säsongen cyklat till jobbet. Cykeln var fixad och klar igår kväll och om inte mars ville vara en vårmånad så hade jag bestämt att april är det oavsett vad. Från Kungsholmens utkant (ja nästan i alla fall) till Djurgårdsbron tar det plus minus 20 minuter att cykla. En ganska lagom "morgonpromenad" för att vakna till. Jag har alltid ambitionen att cykla "långsamt" för att inte komma fram genomsvettig. Jag kommer alltid fram genomsvettig eftersom jag inte vet hur man cyklar långsamt OCH måste cykla om alla jag ser framför mig. Jag har ju en underbar cykel och den riktigt ber om att få köra om! Det var en fantastisk frihetskänsla att hoppa upp på cykeln i morse trots ynka 6 plusgrader istället för att gå ner i tunnelbanan. Strunt samma att det började regna. Man äger väl en skaljacka!

I dag ska jag strukturera upp mina påskdagar och arbeta med mitt störta dilemma. Att man inte kan hinna allting. Att man måste välja.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hatar att välja då man egentligen vill göra allt:D

Erika sa...

Exakt så!