fredag 2 april 2010

Mindfullness #2

Jag och Athena i hagen tidigare i dag.

I den bästa av världar. Ingenstans kan man vara så här och nu som i stallet. Vilket problem som helst känns avlägset och livet är bra. Det har alltid facsinerat mig hur det kan vara så - jämt, oavsett. Har i alla år undrat över vad det är som gör att jag mår så bra i stallet och känner mig så lycklig på vägen därifrån oavsett hur livet ser ut i övrigt. Självklart för att jag älskar hästarna och livet i stallet men det är något mer. Jag har verkligen velat komma på vad det är så att jag kan försöka hitta det även i andra sammanhang. Och nu tror jag att jag har kommit på det. Det är mindfullness. Det nya modeordet som varenda människa pratar om. Det har jag utan att veta det hållit på med sen jag var sex år och det har varit en stor källa till lycka och att må bra. Jag behöver ingen kurs - jag har hästarna! Vi har mycket att lära av deras sätt att vara.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, stallet är underbart! I MISS

Kurry sa...

Härligt! Skulle också vilja ha en plats att rymma till och automatiskt må bra hur livet än ser ut.

Erika sa...

Ja det är lyxigt. Tyvärr kan jag ju inte åka dit bara sådär när andan faller på, men det är bra att jag är där regelbundet, man laddar liksom batterierna.

Marie sa...

Ja, vilken lycka det är att gå till stallet och att umgås med hästarna! Jag saknar det så här uppe i mitt nya hästfria liv... Tur att jag i alla fall har träningen!

(Ps. Fin blogg!)

Erika sa...

Tack :)