måndag 26 april 2010

Erika testar Just Glow!


Jag har testat schampo och balsam från Just Glow som vi fick i godispåsen på Blogger Bootcamp. Jag är positivt överraskad!

Jag har sett reklamen för Just Glow på tv och tyckt att den har varit störlöjlig (för att citera Baloo) och dessutom tyckt att förpackningen sett billig ut. Flaskorna ser ut som ett tuttifrutti-schampo framtaget av H&M och namnet låter inte heller som något högkvalitativt. Med andra ord har jag inte köpt några Just Glow produkter tidigare. Men nu har jag alltså fått chansen att testa dem ändå. Både schampo och balsam luktar väldigt gott men samtidigt inte för starkt. Schampot var till min stora förvåning nästan genomskinligt vilket kännetecknar ett bra schampo. Är schampot vitt eller har färg innehåller det sannolikt inte särskilt bra saker. Just Glow löddrade märkbart lite, tecken nummer två enligt frisörer på ett bra shampo, men går ändå att fördela lättare i håret än andra liknande schampon. Balsamet känns lite odrygt eller så är det bara min hårman som gör det men jag gillar hur håret känns när det har torkat. Det är lagom lätt att kamma ut. Nästa gång jag behöver köpa nytt schampo är chansen stor att det blir Just Glow. Jag jämförde innehållsförteckningen på Just Glows schampo med innehållsförteckningen med ett annat, ganska dyrt schampo som bara kan köpas hos frisörer. Innehållet var väldigt likt men Just Glow kan jag köpa på Ica och för ett lägre pris!

Jag har ganska långt och ganska tjockt hår och har rätt höga krav på det schampo och balsam jag använder (även om mina krav säkert kan skilja sig en del från andras). Jag vill inte behöva tvätta håret för ofta eftersom det bara sliter onödigt på håret och jag behöver ett balsam med väldigt utredande egenskaper. Dessutom är jag extremt picky med vad det jag har i håret får dofta. Trots mina höga krav har jag tillräckligt bra hårkvalité för att nöja mig med "Ica-schampon". Min frisör har till och med gett mig gratis "frisör-schampon" för att hon inte kan fatta att mitt hår ser ut som det gör om det tvättas med Head & Shoulders. Men schampot jag fick av henne, ett dyrt och välkänt märke gillar jag inte. Schampot är extremt svårt att fördela i håret. Jag vet att ett bra schampo inte ska löddra men det är ju bra om det går att sprida över huvudtaget. Balsamet av detta märke vet jag inte vad det gör med håret men det blir knappast lättare att kamma i alla fall. Det luktar lite för unisex för mig också vilket säkert är tanken. Jag vill lukta tjej!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut, ska kolla om vi kanske kan gå nästa tisdag?! kl 17

Anonym sa...

Förresten va har du för schampoo i vanliga fall?! Jag har problem me håret. Fett och torrt.... suck.

kurry sa...

Bra tips! Jag är alltid på jakt efter bra schampon. Jag är fet i hårbotten men blir lätt torr i topparna. Just nu kör jag nåt odrygt hälsokostköpt, som säkert är bra för naturen men nog inte så mycket för mitt hår. Synd att inte den kombon finns.
Det värsta med frisörschampon att de inte löddrar. Av just den anledningen känns det ju odrygt.
Just glow får det bli nästa gång! Har också tänkt som du om det märket förut, men får väl omvärdera det.

Erika sa...

Är det Sportlife där vi var på BBC? I sånt fall borde jag hinna! Jobbar ca 15 min därifrån men kan eg inte flexa tidigare än 17 men jag ska kolla om jag kan köra en specialare bara då! Vore skitkul!

Jag är ingen bra schampoförebild faktiskt. Mitt hår är som sagt ganska tjock och tål väldigt mycket. Kör Head&Shoulders-schampo och lite olika balsam. Glizz tycker jag har bra balsam och även Herbal Essences! Jag går mest på att håret ska kännas lätt att kamma och bli mjukt. Jag har ganska blankt hår av mig själv. Har även tendens till fett hår (kanske därför det är blankt haha) men inte så torrt.

Dock har jag slingat håret nu vilket gjort det torrare så jag tänker att jag ska satsa på något lite bättre än mitt vanliga b-schampo. Tror Just Glow kan vara ett bra alternativ, lite bättre men inte såå dyrt. Testa! Tror de rosa flaskorna skulle passa ditt hår också.

Erika sa...

Ja testa Kurry! Vill man absolut ha lödder kan man köra sådana schampon två ggr, de löddrar andra vändan ;)

kurry sa...

schamponera två gånger är väl grundregel nummer ett :) Åtminstone började jag med det sen jag hörde att schamponera en gång är som att diska en fet diskpanna iskallt vatten...

Karin sa...

Låter ju bra med shampoot. Jag måste också testa mitt!

Kul att du också gillar burpees!

Katten sa...

Är det bara jag som tycker jag balsamet luktar superväteperoxid eller nåt? Jag blev rädd första gången, luktade som en stark blekning hos frisören! Men jag kanske fick ett måndagsexemplar :)

Erika sa...

Oj! Nä? Nu kommer jag säkert också tycka det. Haha. Fick du också de rosa? Tänkte att andra färger kanske luktar annorlunda...

Anonym sa...

Erika: han sa oki, så nästa tisdag kl 17. 0735350859 är mitt nr om det skulle skita sig eller så kanske vi kan ses utanför innan. :D Vore as kul om du följde med. Jag har ju bara kört ett kortkort pass, ska bli kul testa en hel timma.