söndag 25 april 2010

Oplanerat träningspass kan man säga


Punka på bilen innebar att jag fick ta cykeln till stallet igår. 1,4 mil dit och 1,4 mil hem. Ett dressyrpass på banan där emellan och bra coreträning för matte. Lördagen bjöd på ett fantastiskt väder och strålande solsken och det sög härligt i benen sista backen upp till stallet på Lovön.


Väl framme satte jag mig vid ett läigt hörn bakom stallet och drack nyponsoppa och åt en ostmacka. Lagom snorig och med varma kinder drog jag sen på mig ridbrallor och gick och hämtade hästen.


Skönt trött i benen hemma efter 2,8 mil plus ridning. Riktigt härlig, extra träning mitt i allting annat!

Från stan och ut på Ekerö är det riktigt fint att cykla. Fina cykelbanor hela vägen, vacker natur och broar över vatten. Längre ut kan du få se rådjur, älg och vildsvin. Ganska flack cykling förutom några lite mer sugande backar. Perfekt konditionsträning.

Inga kommentarer: