måndag 12 april 2010

Trötta ben i soffläge

I dag var inte alls som förra måndagen. Jag var lite efter-en-hel-dag-på-jobbet-som-har-gått-i-ett-trött och inte helt nöjd med mellanmålet jag skrapade ihop. En tallrik a-fil med två bananer i, svagt! Dessutom sken solen och det var någon slags värme ute. Spinning var väl egentligen inte mitt förstahandsval för kvällen men passet var bokat och om man bara skulle träna när man kände sig absolut på topp skulle träningspassen bli ganska få... Säkert kallt att paddla ikväll ändå.

Vi trampade iväg och jag konstaterade att jag var lite törstig. Suckade åt mig själv. Drog sen ideligen på mig mjölksyra och kände att intervallerna inte var lika pigga som förra gången. Desto större är utmaningen tänkte jag och trampade på allt jag förmådde ändå, tungt och snabbt. Med facit i hand är jag verkligen nöjd med min insats ikväll. Jag slet på bra trots ovan nämnda halvdåliga förutsättningar och på det hela taget tror jag inte att jag var så mycket sämre än sist - det bara kändes så. Kraven ökar men cyklar man skiten ur sig tills man är en blöt svettpöl då kan man vara nöjd och utgå från att konditionen kommer som ett brev på posten.

Efteråt fick jag nästan Adam att lova att han ska släpa mig runt i löpspåret. Kvällen kan summeras på ett sätt: bra!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jodå, hör av dig så springer vi. =)

Erika sa...

Will do :)