söndag 11 april 2010

Träning just nu

En mycket vilsam helg med skön träning - core och löpning - och god och bra mat närmar sig sitt slut. Jag och Anna kände oss nästan provocerande hurtiga på vår 5 km-runda i förmiddags bland såsiga söndagsflanerare. Efter dusch och sen långlunch flyttade vi ut på gräsmattan utanför huset och vilade våra trötta ben. Snabbaste rundan hittills i år och det börjar bli dags att lägga på några km nu och bättra på seeeegheten. Tyvärr glömde jag att dokumentera allt ihop med min iPhone!

Å andra sidan inser jag att min ständiga akilleshäl knät gör sig allt mer påmint och helt klart strejkar mot all löpning de senaste veckorna. Kanske får jag hålla mig till kortdistansloppen i vår och ladda för något helt annat istället. Maja vill ju att vi ska cykla Tjejvättern. Cykling tror jag faktiskt kan vara min grej. Prio ett kommer förstås dock vara beachvolleybollen och den mesta träningen kommer att vara anpassad kring den. Framför allt blir det mycket spelorienterad träning men det gäller även att bygga upp snabbhet och spänst maximalt till sommaren.

I veckan hade jag ändå tänkt testa lite långdistanscykling ut till stallet på Ekerö och tillbaka in case of Tjejvättern, men lägger istället in en extra vilodag innan Blogger Bootcamp. Uppladdningen har börjat! Särskilt ser jag fram mot BBC-passet it self. Och läskigast blir danspasset. Om någon klädd i rosa snurrar in i dig är det förmodligen jag.

Inga kommentarer: