söndag 4 april 2010

En god och blandad påsk

Påsken har varvats med löpning (känns mycket trögt) och beach (känns som att det börjar likna något) och jag har faktiskt tränat mer än jag har ätit påskgodis. (Förutom den halva kladdkakan jag ensam tog hand om i stallet på långfredagen). Och så har jag tillbringat förmiddagarna i solen i stallet och ätit god mat med familjen och kompisarna på kvällarna. Jag säger ultimat påsk!

I dag var planen att spela mixed med Jens, Bennie och Jenny men Jenny blev sjuk i sista minuten och vi fick plocka in en till kille istället. Funkade ju det med. Får jag säga det själv hade jag helt klart stabilast mottag i dag, kul! Mjölksyran i benen dröjde med att dyka upp men å andra sidan blir det kortare bollar när man spelar med killar. Det blir med mottag, pass, döda bollen. Tjejers bollar lever mycket längre och man får jobba mer på varje boll eftersom vi inte slår lika hårt. Roligare just därför att kolla på tjejmatcher säger många! Hade tänkt köra lite core i gymmet efteråt men då var det redan stängningsdags. The Beach bjöd på bruna bananer trots att de borde vara extra gula såhär till påsk. Jag tycker övermogna bananer är alldeles för mjuka och smakar alldeles för sött, men Jens, min ständige vapendragare under eftermiddagen, vågade med viss skepsis prova.

Efteråt var jag helt ensam i tjejernas omklädningsrum. Det har nog aldrig hänt förut, tvärtom! Men det kändes väldig lyxigt att kunna sprida ut sig, slippa för mycket sand och sen kunna klä på sig i normal temperatur och inte i något som närmast kan liknas en överhettad bastu.


På vägen hem svängde jag förbi TeamSportia i Heron City för att uppdatera träningsgarderoben. Det är ett evigt tvättande. För att göra just tvättandet enklare fortsätter jag på mina två favoritfärger - svart och rosa! Lika snyggt som hallon och lakrits tillsammans är gott. Fyra nya dricksglas blev det på IKEA också när jag ändå var i farten. Nu är jag tillbaka på Kungsholmen och funderar på om jag ska fortsätta i samma effektiva anda och städa garderoben eller lägga mig och läsa en tjock bok...

Inga kommentarer: