onsdag 1 augusti 2012

Tillbaka till sandlådan

                                                            Lisa, jag, Hanna och Sara

Efter en vecka i ett stenigt Kroatien var det dags att återvända till sanden och beachträningen. Vi hade tänkt åka ut till Kärsön och sola och bada innan men de mörka molnen hopade sig och plötsligt dånade åskan och haglet vräkte ner genom stormvindar. Lagom till att vi skulle cykla iväg hade det dock avtagit och vi fick till slut en solig och fin kväll med bara några regnstänk.

Jag körde första delen av träningen med Lisa som är van att spela på ett lite annorlunda sätt. Därför gick det sådär bra till en början eftersom vi inte var helt synkade. Men när vi fortsatte med block och försvar gick det desto bättre och vi både blockade ner bollar och grävde upp i försvar! När vi avslutade med spel körde jag med min ordinarie partner Sara och det var kul att få ett kvitto på att all träning och allt spel tillsammans faktiskt lönar sig. Vi vann med flera poäng! Jag tar med mig att jag ska vässa mottagen ytterligare men vara nöjd med många långa shottar som jag hann bak till och fick fram till nät. Det är liksom kul när man har övat på en grej och hört sin tränare tjata om samma sak tusen gånger och plötsligt komma på sig själv med att göra på ett visst sätt, att göra annorlunda och göra rätt!

Jag summerar en gårdag med fyra timmars träning - styrka på gymmet, cykling och beach - och konstaterar att det är en perfekt semesterdag!

Inga kommentarer: