måndag 13 augusti 2012

OS nästa?

Sommaren lider mot sitt slut med mörkare kvällar, en bitter insikt, men kvällens beachträning var trots allt strålande på alla sätt. Förutom att solen sken och försvann bakom träden först när vi var klara så var vi allihopa riktigt grymma. Vi spelade riktigt mycket med coaching och pepp från Camilla och det var så himla kul i alla 120 minuter! Det känns som att massor av saker plötsligt har lossnat. Bra mottag fram mot nätet, noggranna passar, grymma anfall som är bra placerade och samtidigt bra försvar - vi står på rätt ställe, rör oss bra över plan och vi är snabba. När alla fyra verkligen levererade var det så.himla.kul!

Det är förmodligen sista eller näst sista gången vi spelar utomhus på måndagskvällarna. Sorgligt. Men som sagt - det är ju underbart om man får sluta med flaggan i topp! Förutom beachen fick benen och hjärtat 2 mil cykel t/r Kärsön i dag. Ett sånt där tretimmars-pass a la måndag satt fint efter första nya jobbdagen där hjärnan mest fått jobba. En perfekt kombo om du frågar mig.

Undrar ni över rubriken? När jag gick för att spola av fötterna efter träningen (försöker skona mitt avlopp och "bara" belasta det med min hårman) möttes jag av tre stycken killar gissningsvis i 11-årsåldern. Guuuud vad duktig du är på det där! Beachvolley? Ja! Är du typ med i OS och sådär? Hehe nää... Men i landslaget då? Tyvärr. Men du skulle väl vilja! Jag är nog för gammal om jag alls haft den talangen. Hur gammal äääär du egentligen? Gammal. Skitsöta var dom!

Kerri Walsh och Misty May-Treanor från USA tog sin tredje raka OS-guldmedalj förra veckan. Bilden kommer från Svenska volleybollförbundets hemsida.



Inga kommentarer: