torsdag 23 augusti 2012

Givande lunchdejter


Både igår och idag har jag lyxlunchat med härliga (träningsbloggs)tjejer. Lyxigt dels för att maten var rätt dyr, faktiskt (och vad små portioner man får överallt!), men framför allt för att sällskapet var så bra. Vi hann givetvis snacka om allt möjligt förutom faktumet att jag uppgraderat på både kärleksfront, jobbfront och boendefront på mindre än ett kvartal och några av de saker vi (= jag och Sofy och Sara) har beslutat om är:
  • Crossfitträning i samband med crossfit-SM den 9 september
  • Cykla Roslagshösten den 16 september. 13,5 eller 7,2 mil är frågan. Jag är nog nöjd med 7. Och det ska vara sol!
  • Cykla på ett av Saras spinningpass. Snart.
  • Äta lunch på Vigårda – med bordsbokning. Ja Sofy, du ska med på detta har jag och Sara tänkt. Nästa vecka?
  • Köra en vända morgonlöpning i Karlberg. Nästa vecka?
Dagens lunch avslutades på Juiceverket. Jag hade verkligen svårt att välja smoothie men det blev till slut en med det märkliga namnet Stock und Stock med bland annat jordnötssmör och björnbär. Liten lunchportion som sagt… Mmm den var god och bra! Gillade särskilt att de verkligen toppfyllde den och inte snålade fast att jag beställde en liten. Dessutom mycket trevlig personal. 5 av 5 juicer!



3 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Åh, jag vill också jobba i stan så att man luncha med folk :)

Erika sa...

Ja det hade ju varit grymt! Vi får kvällsfika istället :) Och morgon- och kvällsträna!

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Absolut! Har även börjat äta frukost på väg till jobbet med mina kompisar som jobbar i stan, det är också himla trevligt :)