onsdag 24 mars 2010

Törs jag köpa mina löparskor själv på Stadium?

Nu är det dags för att uppdatera mina (sedan ganska länge faktiskt) utdaterade löparskor. Mina New Balance har tjänat mig väl men har nu gjort sitt. Smartast känns ju att köpa ett par speciellt utprovade för min fot på Löplabbet eller Runners Store. Men jag har ett presentkort på 1000 kr på Stadium som jag väldigt gärna vill utnyttja till detta. Jag hade en plan att jag skulle prova ut skorna på Löplabbet där jag bor och sen hoppas på att hitta samma sko på Stadium och köpa dem där. Men risken är att skorna inte finns på Stadium och dessutom känns det inte helt okej med min ibland lite höga moral.

Skulle ni våga leta ut ett par löparskor åt er själva? Brukar ni göra det eller får ni skorna utprovade? På Stadium finns visserligen personal och löpband, men har de egentligen någon koll? Man kan ju läsa om skorna på deras hemsida och jag vet att jag har en smal läst och pronerar lite. Jag vet med andra ord ungefär vad jag ska leta efter. Jag ska inte springa några långlopp utan det blir max några en mils-lopp. Kan tillägga att jag har relativt stora problem med mitt ena knä så det gäller att jag verkligen har bra grejer på fötterna! Alla mina olika skor (och pjäxor) är utprovade med hjälp av någon som kan, men kanske kan jag hitta bra löparskor åt mig själv den här gången? Vad skulle ni göra?

6 kommentarer:

Katten sa...

Jag köpte faktiskt på stadium, eftersom jag också hade pkort på en tusing :)
Hittills känns det bra, och jag fick hjälp att hitta rätt. Men jag vet ju inte ännu, efter bara några löpturer, om de verkligen är bra såklart. På stadium var de flesta noviser, men det fanns en kunnig tjej och hon försäkrade att jag skulle vara sejf..

Erika sa...

Vilken Stadium var du på? Du har inte namn på tjejen också? Hehe.

sofy sa...

Jag tycker det låter som att du har bra koll på vad du ska ha, så jag tror du fixar det. Inte helt garanterat att du får bra hjälp, men jag vet att det stadiumet (ha, ha) på kungsgatan är det som samarbetar med sophiahemmet där det gjuts sulor, så jag har köpt ett par asics på just det stadiumet en gång, efersom de har aetabklerat samarbete. Då fick jag bra hjälp. (att jag gjorde sulorna och att det var helt onödigt har en anann inkompetent person stått för...)

våga leta efter en sko med pronationsstöd och testa dig fram, tror absolut det kommer funka!

Erika sa...

Tack! Imorn kväll hittar ni mig på Stadium Kungsgatan =D

Anonym sa...

har du vart tidigare och testat på runners store eller löplabbet skulle jag nog kunna känna själv om skon är bra/skön.

Men annars gå till löplabbet, få alternativ från bra personer. Jag gick dit, men köpte inget. Sen fick jag ett par av skorna jag testade.

Erika sa...

Du fick dem gratis? Wow! Nu har jag iaf köpt ett par ADIDAS Supernova Sequence på Stadium. Ska premiärspringa dem ikväll!