fredag 26 mars 2010

Adidas Supernova Sequence


Sprintade från jobbet på Strandvägen till Stadium på Kungsgatan efter jobbet igår för att köpa säsongens nya löparskor. Hade gjort ganska bra research innan men kände mig ändå lite nervös över att "impulshandla" nya löpardojjor. Hittade direkt några av skorna jag funderat på och haffade sedan Marcus för lite experttips. Han hade faktiskt bra koll och mina fördomar om Stadium grusades. Kul! Eftersom jag har problem med knät tipsade han om en bra sko. Och en till bra sko. och en till. Men alla var för breda. Jag har väldigt smala fötter och samma problem återkommer hela tiden. Sen plockade han fram Adidas Supernova Sequence och det var kärlek. Sitter skönt på foten, kändes sköna att springa i och är dessutom snygga!

På väg till kassan plockade jag på mig ett löparställ för 500:- för både jacka och byxor. Svart med limegröna detaljer och jätteskönt. Grymt nöjd med mina inköp fortsatte jag min sprintfärd, nu hemåt för att laga mat och göra mig redo för seriespel i sandlådan! Effektiva Erika.

Ikväll ska jag premiärspringa mina nya skor tillsammans med Katten. Känns helt klart som något att sätta upp på träningskontot eftersom jag väljer det före jobbets after work. Men jag är sliten efter ett eget crossfitpass i onsdags och två beachmatcher igår kväll. Imorn blir det bara vila och mycket god mat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt me premiärskor. Jag testade dem också då jag var på Runner's store. Jag tycker också de är snygga. DU måste visa bilder på löparstället också ju, för 500 är ju super.

Förresten är det din häst på bilden?

Erika sa...

Jaa det är/var min häst Robin Hood. Hade honom mellan jag var 11 och 25 men nu är han i hästhimlen. Världens finaste häst med den största personligheten!

Ny häst nu men det blir aldrig riktigt samma sak som med honom här.