måndag 15 mars 2010

Nystart!

Nypremiär för mig, bloggen och våren. Här med mina nya Merrellskor som invigdes ikväll.

Både jag och bloggen satsar på en nystart. Jag har bestämt mig för att det är omöjligt att hinna med det träningsschema jag skulle vilja när man samtidigt vill jobba så mycket som jag gör, hålla på med hästarna, träffa alla vänner, göra mer kulturella grejer, träffa familjen och ha ett perfekt hem. (Här snackar vi höga krav). Det handlar inte om att satsa allt på en grej längre utan om att hinna med så mycket som möjligt (i träningsformat) och samtidigt må bra. En utmaning tillräckligt stor.

Lite komiskt känns det ju att prata om nystart dock när jag är förkyld och inte kan träna alls. Jag är istället lämnad åt mitt öde i soffan. Under tiden försöker jag fördriva tiden med att leta upp nya grymma magövningar jag kan göra när jag blir frisk, kolla på vårens nya löpardojor och bestämma vilka lopp jag tycker att tjejerna på jobbet ska lagspringa tillsammans. Vi funderar på att värma upp med Vårruset och fortsätta med Tjejmilen och Bellmanstafetten. Några vill köra Halvmaran också och jag är lite sugen på Tjurruset.

Hann precis hem från en jobbdag i Gävle för att gå på mitt efterlängtade spinningpass (Adam Andreasson du är bäst!) men insåg en kvart innan det började att det skulle bli omöjligt. Istället hoppade jag i mina nya Merrellskor som jag fyndade till halva priset på Vildmarksmässan i helgen och tog en långpromenad runt Kungsholmen. Powerwalken förvandlades till ett lugnt strosande (pulshöjande aktiviteter fungerade inte denna afton) och jag konstaterade att mina nya skor är underbara! Ett grymt köp.

2 kommentarer:

Sofy sa...

åh vad kul med nya skor!
Idag inroduceras du för de bloggande vännerna mina, grand bjuder på release, ska bli skoj!

om tjurruset: finns en längre beskrivning på bloggen, he, he... slutade inte frysa på ett dygn efteråt.

Erika sa...

Spännande! Synd att man är i så dåligt skick inför denna händelse.

I dagsläget känns ju Tjurruset sådääär lockande haha.