fredag 26 mars 2010

Premiär löpning!


Vårens första löparrunda på Kungsholmen och i Karlberg. 5 km tillsammans med Katten där jag mest klagade över träningsvärk, håll och min gamla sträckning i sidan. Katten fick köra en del av intervallerna ensam* men på det hela taget tyckte jag att det kändes som att det finns potential för vårens lopp. Skorna var grymt sköna, nya löparkläderna satt perfekt och koltrastarna sjöng medan solen gick ner. Vad mer kan man begära en fredag i slutet av mars? Nu ska vi äta lasagne!

*Katten är en naturbegåvning när det gäller löpning. Sprang på helt obekymrad och berättade om dagens händelser medan jag klämde ur mig ett par ja och jaha under tiden. Grym springkompis! Hoppas hon vill ha mig mer fler gånger trots att hon satsar på halvmaran. Ni får träffa henne på Blogger Boot Camp!

3 kommentarer:

kattenjansson sa...

Jag vet inte vilken katt du menar nu faktiskt, men förmodligen den du har hemma. Jag är en högst ordinär söndagsjoggare med rackigt flås!

Sofy sa...

Åh yeah! Snart tar vi lunchlöpning! kanske redan till veckan? //S

Anonym sa...

underbart!