måndag 27 februari 2012

Veckans träning

När jag klev ur sandlådan igår kväll hade det blivit närmare 9 timmars träning (förutom fem 60 minuter-promenader och en massa kortisar) den veckan fördelat på sex pass. Dubbelpasset i söndags gav två vilodagar. Kändes som en bra grej att köra lite hårdare en dag och vila en extra liksom. Så länge man har tid och lust att göra så. Jag hade världens effektivaste helg med storstädning, matlådefix, bio, fest, familjemiddag och tre träningspass men som ändå kändes ganska vilsam. Bra där! Det passade bra med lite mer träning än vanligt efter en lugn vecka i Thailand där jag inte heller direkt tränade ihjäl mig.

I dag har jag en helt jäkla galen träningsvärk i överkroppen. Älskart. Magträningen tog där den skulle och det finns nog inget härligare ställe att ha träningsvärk på. Igår nötte vi fingerslag (och lite baggerpass också) till leda och det var onekligen tufft efter ett arm- och axelpass på gymmet innan(!) Men det gick ganska bra. De artar sig de där fingerslagen ... Efteråt åt jag som en häst. Plus efterrätt. Plus kvällsmål. Det innebar lammstek medratatouille (massvis av supergoda grönsaker), hallon och vispad grädde, en rågmacka med ost och en chokladmuffin paleo style.

Även om man alltid är lite mör i benen efter att ha kutat runt i sanden i 90 minuter är det deras tur idag.
Ikväll blir det Marit Björgen-intervaller. Det gick så bra sist så nu vill jag köra mera! Sen väntar både Functional Moves (tror jag?) och BodyRock TV på lunchen innan skidåkningen i Åre resten av veckan. Jag tuffar på och försöker parera med ryggar och knän som har knorrat lite i omgångar. Men so far så good och just nu är det egentligen bara handleden som är på dåligt humör. #gammal

Söndag klockan 18 @The Beach. Veckans nionde träningstimma är precis avslutad!

3 kommentarer:

Marliina sa...

wow vilken snygg tröja! Men det kanske jag redan sagt någon gång tidigare? :)

LinaTriathlet sa...

Grym träningsvecka!!
Och massa gott käk! :)

Erika sa...

Hehe vet inte men alla brukar i alla fall gilla den :)