torsdag 9 februari 2012

Sista rycket

Sista träningspasset på svensk mark på en dryg vecka! Jag slipade på några favoritmuskler men ville inte köra på för hårt när natten kommer att tillbringas på ett flygplan till Thailand... Nu är jag i alla fall rastad och har fått ur lite slagg ur trötta axlar och sådär. Skönt! Tränade i en tröja jag inte använt på länge. Herregud min överkropp har ju helt förändrats. Jag har ju... muskler! Som syns igenom. Det är ganska kul, på gymmet. I övriga livet ska ju kvinnor vara smala och späda och sådär. Det är inte så himla enkelt alla gånger att vara allt man ska vara. Tål att funderas på i ett annat inlägg!
Jag och Ulrika spänner musklerna på crossfitten. Hon i rött är en imponerande stark kvinna!
I dag värmde jag upp på crosstrainer i 10 minuter och sen körde jag ...
  • Baksida lår - ett ben i taget. All asymetrisk träning är bra.
  • Utfallssteg med kettlebell på rak arm
  • Kliv upp på bänk (stora kliv och upp på tå på bänken!) med 15 kilos vikt i famnen
  • Enbensknäböj på bosuboll
    Så - nu hade jag fått både stabiliserande träning, mjölksyra och puls. Överkroppen fick vara med på ett hörn med 15 kilosklossen... Avslutad med core och mage
  • Jorden runt varvat med diagonala lyft på boll
  • Skalbagge - bitande magövning
  • Situps på boll med ett ben utsträckt fram på vägen ner
  • Tre plankor

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Ni är grymt snygga! :)

ÅH underbart med Thailand! Ha det så bra!! :) Trevlig resa!!

Jonas sa...

Du se ut som en liten tyngdlyftare ;)