onsdag 8 februari 2012

Mmm mellis!

Måste bli bättre på att fota min mat! I dag åt jag skitgott och bra mellis efter en lite ängslig sopplunch:
Kesella med raw bovetecrunch, banan, hallon, pumpafrön och valnötter! Föreställ er själva vad gott va.


Ovan: Ett gäng Renée Voltaire produkter jag fick hem för ett tag sedan. Granolan är jag totalt beroende av. Crunchen är inte lika beroendeframkallande men känns som en bra alternativ kolhydratskälla om man tröttnar på havregrynsgröt t ex (fast havregryn är en riktigt superfood det!) Smoothiemixen piffade jag redan innan upp min smoothie med varje dag. Kokossockret vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Har haft det på coltingpannkakor några gånger, rätt gott. Jag använder bara socker i bakning annars och då tycker jag det är okej med vanligt. Örstaltet är gott att krydda t ex tomatsallad med! Kexen i bakgrunden är också raw. Jag gillade dem inte alls, smakar trä. Jag gav bort dem till en kollega med förkärlek för raw.

1 kommentar:

Jojohanna sa...

Mmm, gott allt ser ut! Själv kör jag på laga-av-vad-du-har-i-skafferi-kyl-och-frys-månad, så jag kommer nog få äta ganska konstiga mellisar i slutet av februari :)