måndag 6 februari 2012

Är det nån som undrar varför jag inte bloggat om nåt skojigt träningspass på sistone? Jag hade vilodag i onsdags och på kvällen började jag känna mig ganska raggig i pälsen. Dagen efter var förkylningen ett faktum och skidorna fick inte fick följa med till landet i Värmland. Jag var där i helgen men gick istället (väldigt långsamma) promenader, låg inne framför brasan och bakade kladdkakemuffins. Lagom till en ny arbetsvecka var jag frisk på ett sätt så att det kändes som att jag aldrig ens varit förkyld. Wow. Men kontoret har varit som en frysbox hela dagen och nu raspar och river det i halsen igen. Jag vill bara hem till mitt varma bo och dricka hett citronvatten och mysa med pälsbollen men innan min to do-list för idag är över är det nog läggdags direkt. På torsdag: Thailand. Just nu: härda ut.

Några timmar senare: Halsen blev glad så fort den kom hem till den mycket bättre (mindre torra?) luften som är här. Gud.Så.Skönt! Det var kanske världens kortaste förkylning trots allt. Peppar peppar och allt sånt där...

2 kommentarer:

LinaTriathlet sa...

Skickar massa kryatankar till dig!!
Hoppas du känner dig bättre snart!

Erika sa...

Tack snälla du! Käkar citrusfrukter och känner mig förutom måndagstrött helt frisk :)