torsdag 9 februari 2012

Vad är snabbsim?

När jag var och simmade igår blev jag plötsligt fundersam över definitionen "snabbsim". Jag har alltid tolkat det som snabbt bröstsim eftersom man ska simma i cirkel i de banorna. Vem crawlar i cirkel? En särskild crawlbana finns ju också. Men när jag pratade med mina simkompisar var det flera som trodde att man antingen helst skulle crawla i snabbsimmet eller till och med crawla fast väldigt fort. Men inte vill jag vara förpassad till pensionärerna i motionsbanan för att jag inte crawlar (än!) tänkte jag. Så jag mailade till Kronobergsbadet och fick svar på två minuter!

Vår tanke är att crawlbanan är till för de som crawlar och att snabbsimbanan är till för de som simmar snabbt - där kan man simma bröstsim. Jag vet att vissa crawlar även i den banan men det brukar inte vara de som crawlar så snabbt och det tycker jag kan vara ok.

Frågan är om den här snabba crawlaren som du hade i snabbsimbanan tyckte att hon inte fick plats i crawlbanan och valde snabbsimbanan istället.
(Crawlbanan var nästan tom grrrr - reds.anm.)
 

Lycka till och hoppas du fick svar på din fråga!

Inga kommentarer: