fredag 24 februari 2012

Kvällssmoothie #protein

Har precis slurpat i mig en fantastiskt god kvällssmoothie! Mixade ihop:

En banan
En rejäl näve fryst mango (ta vilken frukt eller vilka bär du råkar ha hemma!)
2 rågade teskedar ekologiskt jordnötssmör
2 dl ekologisk kokosmjölk
2 ägg
En skvätt ekologisk sojamjölk


Originalreceptet hittade jag hos Smaljeansen. Om ni jämför ser ni att jag har modifierat lite med äggen och med vattnet. Det finns ju så mycket bra saker i gulan* som jag inte ville kasta bort! Vattnet bytte jag ut mest för att det kändes så, vattnigt. Och ju mer protein desto bättre i en proteinshake säg?

Jäkligt gott i alla fall som sagt, rekommenderas!

*Ägg, förutsatt att man äter gulan också, innehåller alla essentiella näringsämnen förutom c-vitamin. Ägg innehåller a-, d, e- k- och olika b-vitaminer samt mineralerna järn, zink och selen. Och så vill jag bara säga att jag inte tror att någon har blivit tjock av att äta just ägg. Sämre fett kan man hitta.

Inga kommentarer: