onsdag 19 januari 2011

Vardagsträning på kontoret - how to!

  • 30 min rask promenad i vintersolen (sådär raskt i alla fall eftersom jag hade med mig min gravida kollega just i dag).
  • 10 armhävningar X 3
  • 10 dips X 3
  • Plankan i valfritt antal minuter (jag stod i några minuter tills moderbolagets vd kom förbi med en kund - klev upp och hälsade).
  • (Man kan såklart lägga till knäböj eller utfallsgång också men ska man vara riktigt effektiv får man välja några få saker och jag gör hellre knäböj med vikt och armhävningar med egen kroppsvikt).
Tidigare har jag tränat armdrag på kontoret under lunchen och slipat på mina beachvolley skills. Sa jag att jag är träningsberoende och att två vilodagar på raken känns som alldeles för mycket? Om jag en gång på fm, en gång på lunchen och en gång på em körde ett gäng armhävningar skulle jag nog bli ganska stark för övrigt. Något att implementera kanske? Mina kollegor är tyvärr ganska träninsgrädda, utom en, men det är bara att ignorera och köra på!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

jag fick mig också en 30 minuters promenad på lunchen. Men nu blev jag sugen på armhävningar. Ska göra ett gäng i samband med kvällens tennis tror jag. Måste öva på armhävningar med klapp också!

Katten sa...

Imponerande! Men jag väntar nog lite...Risken är ju att man blir "hon den där konstiga" på jobbet, haha. Om man dessutom tackar nej till fika på det, ja då är man nog snart i källaren med sin stapler.

Erika sa...

Haha ja en tid bör du nog ge det i alla fall! Mina kollegor tycker också jag är lite halvknäpp men jag har bestämt mig för att det bara är deras dåliga samvete som spökar! :)

Jonas sa...

Är det ok att ta av sig kavajen innan man börjar?

Btw: hur går det med pulsklockan?

Erika sa...

Ja! Det har ju jag gjort ser du väl ;)

Ang pulsklockan pågår utvärderingen ännu. Är inte direkt känd för min spontanitet...

Jonas sa...

Jag funderade inte så mycket över bilden. "Fluffigt hår" tänkte jag mest och funderade över om jag skulle börja göra armpress på mitt rum också.

Vad mer finns att utvärdera? ;)