torsdag 27 januari 2011

Swing it!

Det var som det brukade. Jag var orolig för att man inte skulle bli trött, kanske inte ens svettig och undrade om vi inte skulle sticka dit en stund innan och köra lite kondition först. Vad är mitt problem? Jag blir ju motbevisad varenda gång!

Träningsblicken!
 Ikväll var det (gratis!) workshop i kettlebells på Friskis City.  Jag och vapendragaren hade såklart signat upp oss. Efter 30 min blandat mellan crosstrainer, löpband och roddmaskin blev klockan 18 och  vi gick igenom ungefär 10 olika kettlebellsövningar. Här var jag alltså orolig att det mest skulle bli teknik och ingen träning. (Går världen under då eller?) Jag och vapendragaren fattade galoppen ganska snabbt medan vissa behövde mer hjälp och vi körde istället ganska mycket själva. Konstaterade i mitt stilla sinne att det är tur att vi hittat crossfitgymmet så att man får lite utmaningar! Kaxigt men sant. Gjorde mentala anteckningar på lite bra övningar för axlar, biceps och triceps och "skrev ner" tipsen för utfallssteg. Vi avslutade med ett mini-pass där vi körde ett kluster med tre övningar, tre varv. Svingar, utfallssteg och biceps-axlar-triceps-övningen. Tog mer än jag hade gissat - förstås.

Sen kunde jag och vapendragaren inte hålla oss längre utan kastade oss över alla nya grejer som har dykt upp. Chinsräcken som sitter så att man kan gå armgång, romerska ringar och Func Gym-band. Friskis har fattat galoppen! Vi hängde i de romerska ringarna och skrattade förtjust och jag gjorde några jumping pullups. Gick förvånansvärt bra. Kan jag lyfta mig själv snart eller?

Armarna var tunga som bly på vägen hem och jag gick med dem korsade över isgatorna för att göra dem mindre jobbiga att bära runt på. Igår kände jag mig väldigt "slaggig" i benen efter beachträningen men efter en hel del promenerande igår blev det bättre. Benen var pigga i dag igen och imorn tror jag det är armarnas tur att slagga. Ska man gå på händer då?

Middag blev omelett på tre ägg, några skivor kalkon, spenat och vispgrädde. Toppade med lite parmaskinka. Mellanmjölk på det och kiwi och gojibär till efterrätt. Medan Landskampen var i full gång kom mamma och Love med min öppna spis och en ny matta. Bra kväll!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Vadå öppen spis? Nu fattar jag noll.

Erika sa...

Du får komma förbi och titta! Man eldar med olja men det blir riktig brasa av det. Jättefint och mysigt :) Å varmt!