onsdag 5 januari 2011

Jag är sugen på att bli stark!

I min kalender stod det styrketräning på eftermiddagen i dag och så fanns det en inbokad tvättid på kvällen. Vardagsliv. Jobbade halvdag (då slutar vi kl 15 vilket väl säger allt om mitt jobb...) och tuffade hem från jobbet vid halv fyra tiden. Väl hemma var jag sådär helt otroligt eftermiddagstrött och den ultimata lyxen kändes som att få somna på soffan, en vardag, tillsammans med pälsbollen. Så det gjorde vi och jag ville aldrig gå upp. Snoozandes bestämde jag mig att för att flytta gympasset till imorgon för att inte upprepa en trött så jag dör-upplevelse på gymmet som sist. Klev till slut upp och stekte coltingpannkakor i alla fall. Trots att jag ätit keso och blåbär på jobbet precis innan jag gick hem var jag hungrig. Jag blir ju liksom hungrig av att sova. What's up with that?

Och så plötsligt var jag träningssugen. Energin kom från ingenstans och jag släpade ner fem maskiner tvätt till tvättstugan som jag lassade in en timma innan utsatt tid och skuttade därefter iväg till gymmet och körde ett skönt helkroppspass på 50 minuter drygt. Kvällen bjöd på:
  • Utfall
  • Knäböj
  • Marklyft
  • Draken
  • Chins - God damn jag har helt klart blivit starkare, heja heja!
  • Pullups - Snart lyfter jag mig själv!
  • Dips
På gymmet träffade jag både spinning-Adam och min snygga granne som dyker upp på gymmet, i hissen och ja helt enkelt överallt. Vi måste ha väldigt lika tider.

Jag spar lite rehab för knät och ryggen till imorgon och plusar på lite mage då också. Även om den fick sin beskärda del även ikväll. Funktionell träning gillas. Åh jag är så sugen på att bli stark. Jag vill träna mera!

/Erika - ätandes kesella mixat med blåbärssoppa. Riktigt godis!

3 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad härligt att du orkade med ett träningspass! Ibland (eller ganska ofta) kan lite sömn och bra mat verkligen göra under med energin!

Ulrika sa...

Spännande med snygg granne. ;) och ja - nu blir vi starkare och starkare!

Erika sa...

Han är tyvärr upptagen - nästan säker på det. Men man kan ju titta :) Med förhoppning om att grannen aldrig läser den här bloggen... haha.