måndag 3 januari 2011

Recap från Sälen

Jag började mitt år med några dagars skidåkning - en finfin inledning om du frågar mig. Även om jag egentligen inte gillar att dela in livet i början och slut, måndagar, helger eller årsskiften och så vidare. Med facit i hand är det såklart ofta enkelt att dela upp livet i olika epoker men de håller sig sällan innanför ramarna för ett specifikt år. Livet är mer som en ständigt pågående resa.

Vi kom upp till Sälen i torsdags kväll och på nyårsaftons morgon öppnade vi liften och backarna. En heldag med bra åkning slutade med en trasig lift och en snöig och stormig skotertur hem över fjället. Ja vi tolkade bakom alltså. Helt klart roligt! Efteråt värmde vi oss med glögg i Högis pianobar och jag hann nätt och jämt med en powernap innan den första av kvällens tre rätter dukades fram av gängets mästerkock. Vi åt hummer i saffransbuljong, örtajoli och rostad bröd med chevreost och pinjenötter. Till varmrätt fick vi hjortfilé nån väldigt avancerad potatis med chevre inbakad i filodeg. Smaskens! Avslutade med chokladtryffeltårta-ish. Det var vit choklad med kokos, mjölkchoklad och mörk choklad. Och varma hjortron. Kvällen bjöd givetvis även på olika sorters bubbel, raketer och dansgolv i stugan. Efter en kort natt studsade jag upp klockan 09 nästa dag och väckte mina kompisar. En något mindre energifylld dag med ett par extrastopp avslutades med after ski, pjäxdans och hamburgare gjord på kalvfärs och en bra film. Sista dagen, söndagen, bjöd på vindstilla väder och strålande sol och vi fick vänta vid liftarna en kvart innan de öppnade. Helgens favoritbacke bestämde vi oss för att åka sönder innan alla andra dök upp och efter en dag med rejält mycket mjölksyra packade vi in oss i bilen och styrde mot Stockholm igen.

Jag är fortfarande trött, men inte på samma sätt som förra veckan. Huvudet har fått sin välbehövliga paus och det är kul att jobba igen! Imorn är det nypremiär i sandlådan.

K2 One Luv

Lunch och varm choklad med grädde i toppstugan

Jens, Erika och Bennie nånstans på fjället. Självporträtt.

Winter time at its best!

Inga kommentarer: