lördag 8 januari 2011

Att vara varken karaktärlös eller träningsnarkoman


Igår kväll på väg hem från jobbet eller egentligen på väg hem från rean på Zara ringde mamma och frågade om jag ville komma och äta älgstek, egenskjuten älg (det skulle Colting gilla!) Jag hade tänkt köra lite coreträning men älgen, familjen och zappande mellan På spåret och Let's Dance var lockande.
Jag funderade. Jag ville inte vara en karaktärslös person som släpper träningen så fort något annat lockar (mamma tror inte det är någon risk), men jag ville heller inte vara en person som alltid sätter träningen först, även före familjen.

Jag svidade således om till bekvämare kläder och promenerade över till älgsteken med Gymglams core-dvd i handen. Efter middag och tv rullade jag ut mammas yogamatta och körde 17 tuffa minuter core. Bra deal!

1 kommentar:

Anna sa...

Låter som en bra deal :)!