tisdag 11 januari 2011

Gymmdejt!

Ikväll ska jag tydligen agera PT åt Katten. Det ska bli grymt kul att introducera henne för Friskis Lindhagen. Katten har kanske som alla vissa fördomar om Friskis och det ska bli kul att bevisa motsatsen - hoppas jag! På schemat står ett tufft och skönt helkroppspass och efteråt ska jag bli bjuden på middag också. Sweet as(s) som Katten själv sa!

Egentligen hade jag tänk köra ett vända på gymmet redan igår kväll. Men jag konstaterade att helgens träningsupplevelser hade tagit ganska bra och såg till att inte glömma bort den slitna känslan från söndagskvällen. Särskilt inte när den nya veckan startade med osedvanligt lite sömn. Med tanke på mitt taskiga immunförsvar och faktumet att alla är sjuka just nu ska jag vila lite extra då.* Jag tvingade mig själv till en spontan vilodag  istället med motiveringen att man ska lyssna på kroppen och inte bara titta i kalendern. Övervägde att träna i morse men höll mig i skinnet och tänkte tidigast onsdag morgon! Sov först! Jag var faktiskt riktigt trött. Men så kom jag och Katten på den eminenta idén att träna på vår inbokade dejt ikväll och jag får ett helkroppspass och häng med Katten OCH middag på samma gång!

*Särskilt när jobbet bjuder på ett galet schema framöver med tusen saker i elden samtidigt. Det är läge för mycket vitaminer och sömn. Jag får relaxa lite med chinsen just då.

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Var nog klokt av dej att vila igår. Ha så kul ikväll på träningspasset med Katten!

Katten sa...

klokt, klokt!
Och nej, jag har inga fördomar mot Friskis, bara den sedvanliga ovanheten för ett nytt gym..och det räcker nog :)