tisdag 17 juli 2012

Veckans träning #summer edition


Semestern fortsätter (ganska länge till) men nu mellanlandar jag hemma några dagar. Riktigt skönt. Stockholm bjuder på regn och åska (dock gassande sol i norr - boooh) så det passade bra att göra tisdag till resdag och köra igång tvättmaskinen och göra en lista inför besöket på ICA. Förutom matplanering har jag funderat på veckans träning.

Måndag: Oplanerad vilodag. Vi var på Pite Havsbad och låg på stranden och gonade oss på varsin handduk i bikini och solglasögon. Senare skulle vidare till nästa solhäng och käka middag och jag planerade att sticka ut på en träningspass senare på kvällen men så kom det där livet emellan och vi var istället på akuten och ytterligare ett (!) sjukhus och sydde djupa sår (dock ej på mig). Så det blev varken mer solhäng eller träning och jag somnade först kl 02 i natt.

Tisdag: Tänkte köra ett av Fyscoachens sommarpass idag istället. Helst utomhus men slutar det inte regna får köksgolvet duga. Gymmet lockar föga... Styrka på schemat hur som.

Onsdag: Beachträning. Cykel t/r Kärsön.

Torsdag: Beachspel. Cykel t/r Kärsön.

Fredag: Styrketräning - hemma eller på gymmet. Helkroppspass tänker jag. Kanske sno ihop ett tabatapass med några kettlebells på gymmet?

Lördag. Avresa till Kroatien. Planerar att springa backintervaller på morgonen innan dess.

Söndag: Första dagen i Kroatien. Slappa vid havet?

Skulle gärna hinna cykla också. Och kanske yoga...

Andra sommargrejer jag tänker mig i veckan: läsa bok, sola/bada på bryggan här nere om väder, baka bröd och fika, shoppa.

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

...det är ett hårt liv du lever! :)

Erika sa...

Hehe... :)