torsdag 12 juli 2012

Tips: Sommarträning

Jag gillar som bekant inte gym på sommaren. Över huvudtaget tycker jag att det är tråkigt att gå in på sommaren.* Med så många träningsår i ryggen vet jag såklart massor av grejer jag kan träna ute men ibland kan det ändå vara svårt att hitta inspirationen och att sätta ihop ett riktigt pass. Mycket utomhusträning kan man köra med Bodyrock och ett annat jättebra tips för hemma/uteträning är Fyscoachens program. Jag hittade tipset hos Träningsglädje och måste helt enkelt tipsa vidare. Varje dag i juli dyker ett nytt fysprogram upp på Åsas blogg. Det kan vara styrketräning med kroppsvikt, rörlighetsträning eller löpning. Jag har skrivit ut de 12 första programmen och packar dem i semesterresväskan. Betydligt enklare att bära med sig än en kettlebell och så slipper jag tänka själv. Kommer göra sig fint både i Kroatien och i sommarstugan. Annan bra sommarträning som jag rekommenderar är cykling, beachvolleyboll och simning.  För ja - nu har jag fem veckors semester!

*Därför passade det mig också utmärkt att sitta ute hela kvällen igår och käka middag och dricka rosé, att äta dagens frukost på balkongen och att ta cykeln ut till Jens föräldrar senare ikväll.
Också bra sommaträning.


1 kommentar:

Träningsglädje sa...

NJUT av din semester erika! hoppas den blir svettig!!