torsdag 19 juli 2012

Stinkande träningskläder? #lösningen


Luktar dina träningskläder inte godis så fort du börjar bli lite varm eller inte ens när de ligger "rena" i garderoben längre? Mina träningstoppar har många börjat gå doftdöden till mötes och även funktionströjor och löpartights. Gärna i en kombination av svettdoft och myggmedel. Awww... Men det finns ett sätt - och jag har vetat om det länge egentligen. Jag har bara aldrig testat.

Ställ in tvättmaskinen på ett program med både förtvätt och huvudtvätt och häll 1-2 dl ättika i facket för förtvätt. Fördela tvättmedel som vanligt i båda facken. Ättikan tar väldigt effektivt bort all lukt. Jag testade igår och ja, det funkade! Nu luktar de bara blommigt och som tvätt som torkat utomhus. Sweet! Det var en vit uppsättning jag körde igår och som bland annat innehöll en del vanliga kläder som börjat tappa stinget i och med dess ägares konstanta cykling överallt. Väldigt glad över att det fungerade och nu ska ja fortsätta med min svarta, rosa och turkosa hög!

Här kan du läsa fler tips från mig om hur du tar hand om dina funktionskläder.

2 kommentarer:

Helena sa...

Åh - ättika!? Har aldrig hört...måste testas! :D

LinaTriathlet sa...

Åh vilket bra och behövande tips! Tack! :)