lördag 22 oktober 2011

Yogig

Man väcker en del uppmärksamhet när man kommer trampandes med ett grönt segel i cykelkorgen. Hybriden har fått både stänkskärmar och korg i år och är snart förvandlad till en Skeppshult.
Kickade igång helgen med 90 minuter bikramyoga. Fantastiskt skönt att yoga på lördagar. Man kan cykla hemifrån i mjukisbrallor med yogakläderna under och minimalt med packning och utan smink (som måste tvättas bort när man kommer fram). Kändes lördagslyxigt. Ellen, en ny instruktör på duCalme, hade dagens klass. Jag blev tyvärr inte så imponerad och tyckte att hon var ganska opersonlig och med en lite trist ton. Jag har nog blivit yogapicky och bortskämd av att yoga så mycket för Kim. Det var många newbies med i dag och jag tyckte inte hon tog hand om dem på bästa sätt. Annars är det alltid bra att variera sig lite för oftast får man nåt eller några nya tips och det fick jag även i dag. Det spelar ingen roll om det är beach, banhoppning eller yoga.
     Efteråt somnade jag i soffan som en klubbad säl tills min kollega ringde och väckte mig och sa att vi borde gå och fika på Espresso House. Den chailatten och den hallonmuffinsen satt riktigt fint! Alltså jag hade ätit lunch också. Fisk och bulgur med smör och örter. Jag vet inte vad som hände med "fika max en dag i veckan" men med en vecka som innehåller sex träningspass på fem dagar orkar jag inte riktigt bry mig. Det är skönt. Efter kvällens bio blev det pasta och ett glas rött på CiaoCiao. Så. Gott.
     Apropå på mat har ju jag som verkligen älskade biff med bearnaisesås ändrat mina matvanor en hel del. Jag äter inte gris, kyckling eller ko längre om jag får bestämma själv. Hemma hos folk eller på restaurang får man rucka lite på sina principer. Men ren och älg äter jag, vilda djur alltså, en del fisk och så förstås grönsaker. I veckan blev det ändå mycket kött. Lammfärsbiffar, Wallenbergare, hamburgare. Jag har har verkligen saknat mina gröna måltider. Så efter hallonmuffinsen travade jag in på ICA och köpte olika sorters sallad, grönsaker, pinjenötter och halloumi att göra matlådor av nästa vecka. Jag köpte också Reneée Voltaires smoothie mix bara för att. Nu blir det alger, hampaprotein och antioxidanter så att asiaterna kan slänga sig i väggen. Passar bra ihop med yogan liksom. Apropå att kicka igång helgen gick det bra att kicka med benen på yogan i dag. Det var kul! Jag kommer längre och längre varje gång.

2 kommentarer:

Träningsglädje sa...

så himla roligt att läsa dina yogatankar nu när du är så inne i yogasvängen. vad är det för kort du har på ducalme?

Erika sa...

Jag har ett klippkort. 10 ggr i taget. Finns 20-kort också. Förutom hel- och halvårskort förstås samt 30 days och 60 days challenges. Finns nåt 30 dagarskort också som man kan yoga hur mkt som helst med under en månad. 10 kort är inte så ekonomiskt men jag blir bara stressad av att känna att jag "måste" gå om jag har årskort. Det passar nog bättre om man bara yogar o inte tränar så mkt annat?