torsdag 13 oktober 2011

Crossfitmos

Dagens pass
Efter uppvärmning (rodd, hindu pushups, sit up burpees etc) teknikträning i turkish get up och muscle up.

Därefter..
3 varv av:
Minut 1: 15 armhävningar
Minut 2: 25 boxhopp (60/45cm)
Minut 3: 15 chest to bar pull ups
Minut 4: 30 double unders/60 singlar

 Två lättroade idioter. Hela bildserien finns i Ulrikas blogg.

Svintungt som alltid förstås. Hög puls och bortom mjölksyra. Du vet när du hänger i räcker och säger åt kroppen att dra upp sig men inget händer. Efter uppvärmning i sann crossfit-anda (det där kör vissa människor som hela träningspass vilket iofs är mesigt) körde vi teknikträning. Först ut var turkish get ups. Klart krångligt för en okoordinerad typ som jag. Vi låg på golvet och kravlade runt och så upp på nåt sätt och så ner följt av ett asgarv. Sen fortsatte vi med (vad som måste ha varit) en imponerande underhållning när vi tränade muscle ups i romerska ringar.
     Vi drog igång dagens pass och redan på första varvet insåg jag att det skulle bli tufft. Efter 8 armhävningar på tå var det bara att göra resterande 7 på knä (man blir bra på det man tränar på...) och då hade jag ändå ytterligare 30 kvar. Boxhoppen ville jag skulle gå fortare. Det är kul att hoppa men jag hann bara 20 stycken (för att hinna vila 5-10 sek till nästa övning). Redan i slutet av första varvet var jag rädd för att ramma boxen och dyka över den. Och så upp i räcket. När armarna tar slut så tar dom slut och där hängde vi som två utmattade orangutanger hjälplöst sprattlandes. Första varvet fixade jag 8 st (med foten i gummisnodd) och efter vila i några sekunder ytterligare några till. Men sen blev det snabbt tyngre och att klara bara 5 var tufft. Sen hängde man där resten av minuten. Jag gjorde 60 hopprepshop alla varven och kom som längst till 54 innan jag fastnade på repet. Hopprep är heller inget jag precis tränar på.

Det var jobbigt att tvåla in sig i duschen efteråt, något som vittnar om hur armarna och överkroppen kommer att må imorn... Jag har avslutat kvällen med kokosvåfflor (paleo style )med äppelmos (mera mos alltså!) och kanel. Sweet!

Inga kommentarer: