fredag 28 oktober 2011

Längdskidor?

På förekommen anledning* skulle jag vilja slipa på mina längdskidåkningsskills. Just nu droppar det in flera olika erbjudanden om träningsläger och jag har bland annat fastnat för det som Sofy tipsar om.

Längdläger i Ramundberget den 17-20 november
- 1 st vallarinstruktion inför första passet
- 3 st längdskidskolepass á 1,5 timme
- 1 st föreläsning – kost, klädval, valla, stretch m.m.
- 3 st övernattningar på hotell Fjällgården
- 3 st 3-rättersmiddagar
- 3 st frukost- och lunchbuffé
- Spåravgift för längdspåren
Fri tillgång till pool, bastu, gym och relax.
Pris: 3595 för del i dubbelrum

Är det någon som skulle vilja följa med mig dit? Jag är ingen grym längdåkare. Jag tar mig framåt men vill att det ska gå fortare och vara mindre jobbigt. Det vore kul om det inte bara är proffs där men är du min kompis och vill haka är det okej även om du är duktig. Är du inte så duktig blir jag ännu gladare. Vi kanske är flera som vill åka? Kända som okända vänner.

 Mössa och byxor från Craft. Jacka från Adidas.

Skidor i Åre i mars. Första gången längdskidor faktiskt var ganska roligt. Det var också tre dagar innan det här hände, en skada som tog sex (!) månader innan den blev helt bra igen och jag till exempel kunde spela beach som vanligt. DÅ hade jag ingen aning om vad som väntade och trodde jag skulle vara bra på ett par veckor.

*Jag ska åka Svalbard Skimarathon i april nästa år. Anmälan öppnar 1a november!

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Frida, jag och Rikard håller på att kolla läger. Men vi satsar nog på att åka i december. Kan ju prata mer om det imorgon.

Träningsglädje sa...

jag är himla sugen faktiskt

Erika sa...

Gilla:)

Annika sa...

Jag gillar idéen. Men eftersom jag bor så avigt till så känns Ramundberget väldigt fel logistikmässigt. Det är ju inte svårt att ta sig med flyg mellan Luleå och Sthlm men då återstår ju en lååång bil/tåg-resa uppåt igen sen...

Ska undersöka avstånd, möjligheter och kostnader som tillkommer. Blir eventuellt en något för saftig prislapp på en weekend kanske?

Erika sa...

Ja det är långt som sjutton men det vore grymt kul! Kan du inte kombinera med ngr dagar i Stockholm så blir det två semestrar i en = mer prisvärt? :)

Sofy sa...

Tror du skulle älska Ramis! Synd att jag absolut inte kan åka...