lördag 15 oktober 2011

Träning med sommarkänsla

Har haft en - håll i er nu - somrig (!) känsla i helgen. Först igår när vi trippade från Berns i våra klackar och kvällssolen fortfarande lyste. Med bubbel i magen och redan några timmars firande kändes det som att klockan var minst tio på kvällen och solen sken ju! Dock var hon bara fem och vi hade varma ytterjackor på men i alla fall... Sen cyklade jag och kollega hem till Kungsholmen på natten i kjol och nylonstrumpor. Det var svart (typ augustinatt?) men jag frös inte. Jag fick som en glimt av årets sista nattliga färder till cykel.

I dag fortsatte sommarkänslan med utomhusträning i solen. Jag och Katten hade bokat dejt på gymmet från början men tyvärr var vi dåligt uppdaterade om Friskis (mycket mediokra!) öppettider. Klockan tre när vi ville komma in hade de precis stängt. Men vi är inte dom som är dom så vi drog på oss underställ och bytte skor och satte av ner mot Karlbergsparken. Praktiskt. Där blev det enbensknäböj, kliv upp på bänk (vi bedömde den som för instabil för att hoppa upp på...), utfallsstteg från bänken, saxhopp, grodhopp, crunches, ryggresningar, armhävningar och vanliga och sneda plankor.

Har i akut nöd av energi klämt tre stycken kokosvåfflor innan kvällens middag hos pappa. Älgstek.

Träningsbloggare i Karlbergsparken. Lager två-tröja och väst från Craft. Två av mina favoritplagg att träna ute i!

5 kommentarer:

Jonas sa...

berätta mer om den där västen. Det verkar vara något för höstens äventyr.

Erika sa...

Det är förra årets kollektion men de har liknande i år. Jätteskön löpväst. Vindtät men liksom luftig på ryggen, som ett nät, där man kan svettas fritt! Bra iPhoneficka också :) Till vintern har de liknande västar men fodrade. Jättegosiga. Väst är riktigt bra höst/vinterplagg!

Annoula sa...

Härligt! Och jag som var nöjd med min vårkänsla idag ;)

Jonas sa...

Det borde vara förbjudet att göra reklam för förra årets kläder. :) Jag kollade löparkollektionen men hitade inget vettigt. Cykelvästarna är ju så jumla tajta så man får ta sig en funderare på det där

Katten sa...

Tack för ett gött pass kompis! Det behööövde jag, även om jag inte kunnat gå på två dar ;)