söndag 30 oktober 2011

Veckans träning!

Jag har en bra träningsvecka på G tror jag. Lagom många träningspass, lagom tuffa, lagom varierade, lagom mycket vila.

 Sporttopp: Nike, Linne: Nike, Löpartights: Craft

Kettlebellträning på Hasselö i somras. Jag gillar att träna utomhus!
Måndag: Spinning intensiv för Adam. 60 minuter.

Tisdag: NMT på Gärdet med kollegorna. 90 minuter.

Onsdag: Vilodag

Torsdag: Kettlebellträning på Friskis City med Helen. 60 minuter.

Fredag: Oklart

Lördag: Kanske turnering i sandlådan. Gissar på tre-fyra timmars effektivt spel.

Söndag: Seriespel och beachträning i sandlådan. Totalt tre timmar.

På antingen fredag eller lördag tror jag att det blir yoga. Det beror på hur det känns. Blir det turnering behöver jag fredag till vilodag.. Det är bra att ha en plan och det är bra att kunna lyssna på sin kropp och kunna planera om - också. Jag ska till kiropraktorn imorgon och han kanske lägger sig i.

Apropå känns har jag inte gjort ett smack i dag och det händer ytterst sällan. Ytterst! Och det har känts bra. Ännu ovanligare. Jag vaknade någon gång på förmiddagen (partaj hos Frida igår) lika trött som alltid när jag slår upp mina gröna och vetskapen om att dagen var tom, helt jäkla tom, var underbar. Låg och gonade mig med den känslan länge. Jag åt frukost, läste tidningen och vek lite tvätt. I takt med att jag piggnade till började rastlösheten och oron gnaga i mig. Vad skulle jag åstadkomma i dag. Bara det ordet. Åstadkomma. Brottades med den där känslan samtidigt som jag bar ner infravärmaren i förrådet och tog upp lite varmare stallkläder. Det känns som ett mirakel när jag en stund senare helt sonika lägger mig i soffan under en filt med pälsbollen och läser. Mitt på dagen. Och sen somnar jag! Jag vaknar och läser lite till innan jag bestämmer mig för att ta vara på det sista så kallade dagsljuset och knatar runt en bit av Kungsholmen. Jag handlar lite på ICA innan jag återvänder till min bok, fikar och dricker en kopp te. Pälsbollen var i himlen i dag och sov bredvid hela tiden. Ikväll var mamma här på middag och åt gräsbetande lamm och ja - jag känner mig otroligt laddad för en ny vecka!

2 kommentarer:

Katten sa...

Braaaa Erika! :)

Erika sa...

Ja visst är det imponerande för att vara jag! (Vilan - för icke invigda - tror jag iaf att Katten syftade på...)