söndag 2 oktober 2011

Äntligen en vinst!

En vinst och en förlust i dagens uppgörelse i sandlådan. Det är självaste den vad de där poängen ska sitta hårt åt! I alla fall var det kul att vinna sin första match - äntligen! Det borde ha skett mycket tidigare. Sara är dock på semester och idag spelade jag med Charlotte och hennes snygga anfall. Första laget vi mötte hade också reserv, någon form av servemästare som lyckades pressa oss bra i just serven. Jag törs säga att de vann matchen på det. Matchen vi vann kändes bara enkel. Men det är väl så det känns när man vinner antar jag. Mottag, pass och anfall. Serve. Mottag pass och anfall. Det kändes som på träning när vi tog det lugnt och gjorde allting rätt. Nu laddar jag batterierna med havregrynsgröt, äppelmos, gojibär, mjölk och ett ägg. Ikväll blir det middag på stan!




Jag har känt mig oförskämt pigg hela helgen. Normalt sett vandrar jag genom större delen av helgen i någon form av zombiemode och sover 10 h per natt plus powernaps. Igår var jag istället riktigt pigg och jag njöt verkligen av att vara det för en gångs skull. Vilken skillnad! Vad jag har missat! Jag hann med massor av grejer förutom hästen, utan att stressa - det kändes som att jag hade oceaner av tid - och behövde inte ens sova efteråt utan gled bara vidare till Katten fortfarande lika pigg. Det började redan i fredags med träning före jobbet och aw. Trodde jag skulle däcka kl 21 men icke. Tvärt om. Jag begriper inte vad som hände och funderar på hur jag kan vara lika pigg kommande helger? Såhär vid halv fem-tiden på söndagen efter match är första gången jag känner att jag skulle gilla en powernap. Så jag kör på det. Sweet dreams.

Inga kommentarer: