måndag 31 oktober 2011

Jag och min kiropraktor

I förmiddags servade jag ryggen hos min kiropraktor. Han brukar jämföra kroppen med vilken maskin som helst. Om man använder den mycket behöver man serva den ofta. Det gäller förstås särskilt om maskinen har skolios. Det var lite obehagligare än vanligt tyckte jag på samma gång som det var skönt. Saker och ting rätar ju ut sig. Kanske har jag bara hunnit vänja mig av vid knakandet och brakandet. Man ligger där som en hoptryckt köttbit helt utan möjlighet att påverka. Det gäller att man litar på den som knäcker ryggen då. Och det gör jag. Stefan Rosander är grym och jag upplever verkligen att han har koll. Och så kan han förklara så att även jag förstår vad det är som händer. Synd att jag inte upptäckte honom för ungefär 10 år sedan. Han tycker fortfarande att min rygg såg riktigt bra ut i jämförelse med när jag var där första gången och att väldigt lite har gått tillbaka. Strålande ju! Sen vet ju jag att jag har haft ont ändå men det har blivit bra av att vila. Ett bra tecken enligt Stefan.

I veckan kan jag träna som jag brukar om allt känns okej. Men i dag ska jag vila. MÄH! Jag har ju min favoritspinning i dag. Jag vill verkligen inte hoppa över den. Jag står i valet och kvalet. Han vet säkert vad han pratar om och förutom hälsan vore det ju onödigt att kasta 600 kronor i sjön. Men min mentala hälsa vill hemskt gärna spinna... Suck. Nästa måndag har jag dejt med Katten, kan vi spinna först?

Stefan tipsade inte helt oväntat om pilatesbollen. Att sitta gränsle på den och lyfta upp fötterna och hålla balansen och tusen andra grejer. Men mina tankar var kvar i den första övningen. Jag vet att Annika Sörenstam står på knä på en pilatesboll samtidigt som hon svingar en golfklubba(!) Jag ska sikta på det. Hej starka muskler runt ryggraden!

2 kommentarer:

Katten sa...

Vad kul att du gillade Stefan! Han har servat halva vår släkt med sina grymma kunskaper. Jag kan nog överväga spinning, läskigt eftersom jag inte spinnat på..tja..5 år kanske? Brände ut mig lite på det en gång, men det kanske är dags att hoppa upp på hästen igen?

Erika sa...

Ja det är dags! Adams pass är så grymt bra också. Du kommer inte att ångra dig, promise! Spinning på må och enda målet är att det ska vara roligt. OK? :)