onsdag 26 oktober 2011

Hälsans stig

Jag hade svårt att bestämma mig igår kväll för vad jag skulle göra i morse. Jag kom hem från stallet sent och klockan var nånstans runt midnatt när jag la mig under duntäcket med pälsboll och bok. Det var ändå självklart att jag vill starta nästa dag lite extra tidigt med någon form av "rörelse". I eftermiddag ska jag tillbringa sex timmar i en bil till Malmö med mina kollegor. Imorgon ska jag åka sex timmar tillbaka till Stockholm. Under tiden kommer jag förutom en god hotellfrukost (hoppas jag!) mest bli erbjuden hamburgare och pommes eller någon sörja serverad på vägkrog. Och massor av fika. Det får vara så ibland men ett träningspass i morse att starta med hade suttit fint. Gymmet? Inte det bästa för ryggen just nu. Yoga? Bra för ryggen men det tar en jäkla tid. Powerwalk? För mesigt? Hemmaträning? Kanske i kombination med powerwalken. Jag skulle ju hinna jobba också. Jag kikade ut genom fönstret i morse och det avgjorde saken enkelt. 60 minuter genom ett soligt och dimmigt Stockholm som precis hade vaknat. Iförd mjuksibrallor och gympadojjor gick jag genom Rålis, förbi Smedsuddsbadet och runt nordvästra Kungsholmen via Fredhäll. Oslagbart just i dag. Det dröjer ett par dygn innan jag får kisa mot solen igen.






Inga kommentarer: