tisdag 18 oktober 2011

Regnkaos?

Är detta vad man kallar för "regnkaos" på hösten? Redan igår var alla överens om att eftermiddagen och kvällen i dag skulle bjuda på regn, mycket regn. Jag hade bokat 90 minuter bikramyoga men rätt känsla fanns inte där. Jag såg mig själv med yogamattan som ett segel i cykelkorgen, trampandes mot S:t Eriksplan i regnrusket och mörkret, komma fram dygnsur, yoga och sen cykla hem under samma förutsättningar. Olikt mig kanske men höstväder och mörker har aldrig varit min grej. Dessutom kunde kroppen gott få en vilodag i dag så jag avbokade i morse. Helt rätt beslut! Finns det nåt bättre än att istället komma hem och tända fullt med ljus och dra på sig mjukisarna och dricka varm choklad? Knappast.

Jag cyklade hem i regnkläder som jag fått av Craft. Helt grymma. Att jag inte packade några skoöverdrag var en klar miss och imorn får jag ha något annat än (dygnsura) Converse på fötterna. Innan jag klev innanför dörren hemma hällde jag ut vatten ur skorna. Jag skrattade för mig själv när jag vinglade fram längs ett mörkt och blött Norr mälarstrand. Vinden piskade i ansiktet och drog och slet i cykeln så jag fick ta det ganska lugnt. Bilarna vräkte vågor av vatten över mig medan jag väjde för omkullfallna grenar och andra föremål. Men det ska ju vara lite sport att cykla! Min kollega utbrast uppgivet strax innan hemgång "Erika det går inte att cykla i dag". Går inte är inte ord jag använder så ofta. I've been through worse...

Har lånat bilden från Tora & Camillas blogg. Passade ju bara för bra idag!

4 kommentarer:

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Jag cyklade också hem igår - dock i lite mindre smarta kläder: kjol och läderstövlar... Men hellre det än att åka kommunalt:)

Jojohanna sa...

Lovely! Vilket härligt inlägg :) Själv väntar jag på snön...

Erika sa...

@Vilma Jag FASAR för att behöva åka t-bana. Dubbdäck?

@Jojohanna Hellre snö än regn iaf :)

Snabbare, starkare, snyggare sa...

Mm...man klarar sig nog hyfsat långt på dubbdäck :) Eller promenera, men då får man inte ha alltför långt till jobbet ;) (Själv har jag 500 meter, haha)