onsdag 28 mars 2012

Service av maskineriet - check

Min kiropraktor brukar jämföra kroppen med en maskin. Om den används ofta och mycket behöver den servas oftare. Min rygg som har skolios behöver särskilt med service. Jag hade tur och fick en tid i förmiddags och väl på plats fick jag mig en rejäl genomgång. Stefan justerade både ländrygg, korsrygg och nacke i dag. Dessutom stretchade han musklerna mellan revbenen. Klart märklig känsla. Jag var lite svettig efteråt och väl på kontoret började jag frysa istället. Klassiskt. Dricker grönt te från NK:s tebutik (hur gott som helst) och äter en nyttig bananmuffins att treata mig själv med.

Min rygg ser betydligt bättre ut än i somras (fantastic!) och den böjen som gick genom större delen av ryggen finns bara kvar allra högst upp nu. Min skolios gör inte bara ryggraden sned utan även vriden och vridningen är svårare att komma till rätta med. Jag är ändå väldigt glad över att jag har en så bra kiropraktor - Stefan Rosander på Kiropraktorhälsan. Jag kan aldrig bli av med min medfödda skolios men alla effekterna av den kan man ta hand om och justera. Guld! Nu är jag laddad för en veckas skidåkning över påsk - både utför och längd!


Inga kommentarer: