lördag 10 mars 2012

Överkroppsstyrka

Efter en helgfrukost med bananmuffinsarna jag bakade igår (ägg, mandelmjöl, banan, kokosolja, kanel, kardemumma) och äpplesmoothie (banan, mango, avokado, lime och färskpressad äppeljuice) mötte jag upp Patzy på gymmet för att låta överkroppen veta att den lever.

Dagens överkroppsstyrka


Bröstpress i kabelmaskin 8 x 3
Chins 5 st, 4 st, 8 st (bytte till tjockare gummiband i sista)
Bröstpress med hantlar 8 x 2
Rodd i kabelmaskin 8 x 3
Tricepspress i kabelmaskin 12 x 3
Axelmördaren. Två varv med maximal uttröttning.
Sneda rygglyft i maskin 12 x 3 med 10 kilosvikt
Diagonala rygglyft på boll 20 x 2
Rygglyft på matta.
10 vanliga rygglyft. Sen en serie med fem lyft med raka armar/överkropp, fem lyft med bara benen och sen fem lyft med armar och ben. Avsluta med att hålla både armar och ben uppe statiskt så länge som möjligt. Tre varv.
Situps på bosuboll följt av mini crunches som sådär nyper och bränner ur det allra sista. 15 + 10 x 3
Knees to elbows 15 x 3
Planka. En minut. Final!
 

Oklart om överkroppen lever. Känns mer som att valda kroppsdelar när som helst kommer att lossna. Men det är ju bra. Antar jag. Och så mat mat mat. Stretchade medan jag drack en smoothie gjord på en halv banan, turkisk yoghurt, vaniljprotein och Proviva blåbär. Oväntat smaskens!

1 kommentar:

Uppochhoppa sa...

Bra pass! Och fantastiska ätbara saker där i inledningen, min mage kurrar.