torsdag 26 augusti 2010

Sidospår

Igår var jag hos Brombergs bokförlag och träffade Karin Alvtegen (en av mina absoluta favoritförfattare all times!) och en hel hög med bokbloggare. Dom är som vi träningsbloggare fast att de bloggar om böcker. Kul! Också bara tjejer. Egentligen borde jag ha en bokblogg också. Kanske kommer! Det var en fantastiskt rolig kväll med god mat och bubbel och massor av intressanta diskussioner och frågor om böcker, läsning och skrivande. Mycket av det Karin pratade om när det handlar om utmaningar, prövningar och inspiration i hennes skrivande gick att översätta till träning märkte jag efter ett tag. Det var väldigt spännande att jämföra. Dessutom gillar jag ju själv att skriva också. Inte mindre än fem (!) inbundna böcker fick jag med mig hem från ett otroligt generöst bokförlag. En toppenkväll som fyllde på med massor av energi mitt i veckan!

Visste ni förresten att Karin Alvtegen är släkt med Astrid Lindgren och uppväxt i Bullerbyn?

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Vilken lyxkväll! Det där med att ha en bokblogg har jag också funderat på..

Erika sa...

Bokblogg och bokklubb, eller läsecirkel eller vad man säger, det vill jag ha! Hur ska man ha tid för allt...

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som en intressant och härlig kväll! Om du hade en bokblogg skulle jag vara en av dina läsare.