onsdag 11 augusti 2010

Gissa vad jag är?

Kan man inte träna får man läsa om det istället. Tre favorittidningar, Fitnes Magazine, Blossom och Outside tillsammans med rött kanelte, Esberitox och kanelbullar istället för cykelpass och långsamma kollisar och vatten.

Just det. Jag är sjuk. Förkyld, trött och bara i form för soffläge. Förkylningen kom som ett brev på posten. Mitt immunförsvar fixar inte dåligt med sömn och efter nästan två veckor med för lite sömn - förra helgen erbjöd inte direkt någon vila utan tidiga mornar inklusive en tuff utmaning för kroppen - kom förkylningen som givet. Man ska ju inte ta ut saker i förskott men jag visste att det här med all risk skulle innebära en vända med sjukdom. Jag trodde precis jag hade klarat mig när jag igår kväll i sängen kände ett växande halsont samtidigt som jag började frysa. Näej!


Lyckligtvis har jag världens bästa sambo. Gustav. Han har sympatisovit tätt intill mig i soffan hela dagen. Jag lovar att jag har världens finaste kisse som har har de bästa sidorna av bådde en vovve och en katt! Världens mest sociala och pratsamma lilla typ som älskar att gosa och sover i sängen varje natt. Kommer när man lockar och sitter gärna med vid middagen. Självständig och hänger utan problem hemma en hel dag medan matte jobbar. Men idag har vi haft en heldag!

Hade planerat ett cykelpass i dag och var verkligen laddad. Jag samlade vuxenpoäng genom att flytta cyklingen som var planerad igår till i dag istället. Tänkte att jag måste verkligen sova ut ordentligt innan jag utsätter kroppen för tuff träning igen. (Vad fick jag för det? Ingenting!) Efter jobbet möttes jag av punktering på framdäcket och istället för att en kort cykeltur hem till en lugn hemmakväll fick jag promenera en dryg timma hem till pappa på Sankt Eriksplan. Vi fixade min cykel och jag hann med två minuter till godo till djurbutiken för att köpa Gustavs specialmat. Det är inte bara jag som äter nyttigt i det här hushållet. Cykeln fick alltså fungera till lite andra saker än träning igår och står fortfarande i viloläge i hallen.

Nu försöker jag slå rekord i att bli frisk snabbt så att jag fortast möjligt kan vara i form för Stockholm Triathlon den 29 augusti. Fyra koppar grönt te och powernaps på tre timmar och jag klättrar på väggarna här hemma!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Känner igen mig så väl när det gäller det där med sömnen.. och att känna på sig när man kommer bli sjuk. Är otroligt känslig för för lite sömn och efter vårens förkylningsmaraton så har jag börjat ställa in allt när jag känner på mig att det håller på att bli för mycket. Så vansinnigt trist att vara förkyld ju. Hoppas immunförsvaret gör sitt och att du tillfrisknar snabbt!

Erika sa...

Mitt immunförsvar får beröm godkänt! Tänk att man kan bli så glad över att bli frisk snabbt :) Fram till den 29onde augusti kommer jag göra precis samma sak, prioritera sömn och vila!
Nu missar jag bara gårdagens och dagens träning. Nästa pass är planerat till på sö och då borde jag enkelt vara fit for fight igen!